Başlangıç 2 -Oturma izni alım süreci

Finlandiya oturma izinleri Ankara Finlandiya Büyük elçiliğine yapacağınız başvuru ile alınır. Bu başvuruyu yapmadan önce online olarak başvurunuzu yapmanız gerekir.

Önce, buradan yapacağınız tüm işlemleri okuyup iyice anlamalısınız. Sonra aşağıdaki belgelerinizi tamamlar tamamlamaz buradan bir hesap açmaktır. Hesap açtıktan sonra yapacağınız şey new application kısmından gerekli formu ÇOK DİKKATLİ doldurmaktır. Bu formu doldurduktan sonra sizden;
  1. Pasaportunuzun ilk sayfasının fotokopisi (Renkli olursa iyi olur)
  2. Kabul mektubunuz (e-mail ekinde pdf şeklinde gelen ıslak imzasız da olabilir)
  3. Eğitim kurumunuzdan aldığınız "şu kişi şu tarihte şu kadar aylık para ile desteklenecektir" şeklinde verilen onaylı elçilik yazısı (Clarification of coming) ve bu belgeye ek olarak
    • Size ait banka hesabınızda eğitim göreceğiniz her ay için, 560- (Aldığınız hibe miktarı) çarpı (kalacağınız ay) sonucunda çıkan miktar kadar paranız olduğunu gösteren belge, Bankadan İgilizce talep ediniz ! örnek: okul 500 € hibe veriyorsa, 560-500 = 60 x 3 = en az 180 € paranız olduğunu ispatlamanız gerekir.
    • Bu hesabınızın imzalı kaşeli hesap cüzdan fotokopisi
  4. Sağlık sigortası en az 100.000 € Teminatlı, Ben 75 € ya 100.000 € luk teminat yerine, Swisscare firmasından 85 €'ya  500.000 € luk tüm Schengen ülkelerini ve Dünyayı kapsayan sigorta yaptırdım. (Sigorta işlemlerinizde Türkçe karakter kullanmayın, aksi takdirde gelen sertifikada isim ve soy isimde her türkçe karakterler ? işareti şeklinde çıkıyor. Endişelenmeyin bu durumda info@swisscare.ch adresine durumu bildiren bir yazı yazarsanız düzeltip yenisini gönderiyorlar.
Tüm belgeler ingilizce olmalıdır. Bu formu doldurup gönderdikten sonra bir hata olduğunu anlarsanız, ek dosya olarak derdinizi anlatan bi iki satır yazı yazıp "add supplementation" kısmında ekleyiniz.

Bu aşama çok kritik olup sitede yazan tüm maddeleri çok iyi anlamanız gerekmektedir. Diplomatik İngilizce ile cebelleştiğiniz ilk kısım bu olacaktır :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detaylar:

Formu online olarak submit ettikten sonra appointment.ank@formin.fi adresine randevu istediğinizi mail atın. Genellikle randevuyu Pazartesi salı sabah / öğlen saatlerine veriyorlar.

Belgeleri alan arkadaş benim başvurumda erkekti, güler yüzlü, konuşkan ve rahat bir arkadaş. Açıkçası süper resmi biriyle ciddi bir konuşma bekliyordum. Bu arkadaşın tavırları gayet olumlu ve yardımseverdi.

Belgeleri verip parayı yatırınca size verilen dekontta referans numaranızın yazıldığına emin olun, zaten elçiliğin oradaki HSBC konuda deneyimli.

Parayı Euro olarak ödemeyin. Aklınızda olsun TL karşılığı yatıracağınız için, bankanızdan komisyonla döviz çekip, sonra aldığınız o dövizi bozdururken de komisyon ödeme gibi hataya düşebilirsiniz. Doğrudan ( 16.12.2014  €/TL kuruna göre 2,7 küsur iken 835 TL yatırmıştım) Türk parası götürün. İşlem ücreti almayacaklardır.

Tüm işlemler bitince başvurunuzu, başvuru yaptığınız adresten my applications kısmından takip edebilirsiniz.

2013 istatistiklerine göre eğitim için oturma izni ortalama 19 günde çıkıyormuş. Tabii bu durum başvurunuz esnasında ibraz ettiğiniz belgelere göre gidiş tarihinize göre değişebilir.


Yorumlar

  1. Merhaba,

    Swisscare firmasına nerden ulaşabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Swisscare'in internet sitesinden kredi kartıyla sigorta satın alma işlemi yapmalısınız. Firmanın türkiye temsilciliği yok diye biliyorum.

      Sil
  2. Merhaba,

    Size bir sorum olacak, sigorta yaptırırken 100.000 euroluk sigorta yaptırıyoruz ama bütün teminatların mı 100.000 euroyu kapsaması gerekiyor, biliyor musunuz acaba? Örneğin benim sigortamda sadece doktor muayenesi 100.000 üst limitli, ferdi kaza teminatı 20.000. Siz sigortanızda bunun gibi bir şey yaşadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet sigortalar her bir durum için ayrı üst limite sahip düzenleniyor. Toplamda 100.000 oluyor. Genelde muayene, hastane yatışı vs satın alınan en üst limitte teminat verir. Ama örneğin arama kurtarma için 20.000 verir. Benim sigortam da aynı şekildeydi.

      Sil
  3. Bende Erasmusla staja gideceğim fakat işlemlerimi enter Finland dan hallettikten sonra VFS Global ın anlaradaki şubesine gitmem gerektiği söylendi. Elçilikle bir işim olmayacak sanırsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teknik bir aksaklıktan dolayı yorumunuzu görmedim. Şu an her halde erasmusta olduğunuzu varsayarak diğer arkadaşlar için yanıtlayayım. VFS global sizin için tüm işlemleri ayarlıyor. Elçilik özel olarak yüz yüze görüşme talep etmezse gitmenize gerek kalmayacaktır.

      Sil
  4. Ben de erasmus stajı yapacağım. Fakat temmuz ayında mezun oluyorum. Kasım ayında ise erasmus stajı için helsinkiye gideceğim. Swisscareden sağlık sigortası yapmak istiyorum. Beni kapsayan sağlık sigortası öğrenci sağlık sigortası mı olmalı? Mezun durumundayım ama erasmus için gidiyorum. Sizin öneriniz nedir?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Türk Gözüyle Finlandiya

FİNLANDİYA'DA YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA EĞİTİMİ

Finlandiya ve Fin Kültürü